Ανασφάλιστο Όχημα- Όσα Πρέπει Να Μάθεις! - In-Sure
Ανασφάλιστο Όχημα- Όσα Πρέπει Να Μάθεις!
29 Αυγούστου 2019

Είσαι υπεύθυνος για τους συμπολίτες σου! Η ασφάλιση αστικής ευθύνης έχει θεσμοθετηθεί νομικά ήδη από το 1976, έχει καθιερωθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και εξυπηρετεί σημαίνον κοινωνικό σκοπό, διασφαλίζοντας την προστασία των συμπολιτών μας και αποκαθιστώντας τα θύματα από πιθανά αυτοκινητικά ατυχήματα.
Η ακινητοποίηση του οχήματός σου δε σημαίνει την απαλλαγή ασφάλισης! Η αστική ευθύνη της ασφάλισης εξακολουθεί να υπάρχει και μας καλύπτει, ακόμη και όταν το όχημα δεν κινείται ή δε λειτουργεί. Η οποιαδήποτε ακινητοποίησή του σε πάρκινγκ, φύλαξη, μάντρα, χρειάζεται απαραιτήτως ασφάλιση, όσο ακόμη το όχημα φέρει πινακίδες και δεν τηρήθηκε η διαδικασία ακινησίας του από την Πολιτεία!
Το κράτος ελέγχει εις διπλούν τα ανασφάλιστα οχήματα! Μέχρι και το 2013 η αστυνομία ήταν ο μόνος φορέας που έλεγχε και επέβαλε κυρώσεις στους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων. Από τότε θεσπίστηκε με νόμο και η διαδικασία ηλεκτρονικού ελέγχου των οχημάτων μέσω των μηχανογραφικών αρχείων, που μπορεί να συμβεί ανεξάρτητα –ή και παράλληλα- με τον έλεγχο των Αστυνομικών Αρχών, σε οποιαδήποτε στιγμή του έτους!
Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης πληροφορείται από παντού! Σύμφωνα με το Νόμο αρμόδια για τον έλεγχο τον ανασφάλιστων οχημάτων κατέστη η Δ.ΗΛΕ.Δ. της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, η οποία αντλεί πληροφορίες από το Κέντρο Πληροφοριών. Πηγές πληροφόρησής της είναι το αρχείο της Α.Α.Δ.Ε., που ενημερώνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τις Δ.Ο.Υ., όπως επίσης και από τα αρχεία των Δημοσίων Υπηρεσιών και Υπουργείων.
Η διαδικασία εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων είναι σαφής και ορισμένη! Αρχικά η Δ.ΗΛΕ.Δ. στην ημερομηνία που αποφασίζει, διασταυρώνει ηλεκτρονικά τα οχήματα που είναι ασφαλισμένα και ανασφάλιστα. Έπειτα, αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στον ιδιοκτήτη του εκάστοτε ανασφάλιστου οχήματος (ταχυδρομικά, μέσω του TaxisNet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα φορολογική κατοικία) καλώντας τον να ασφαλιστεί και να πληρώσει το ηλεκτρονικό παράβολο του Ελληνικού Δημοσίου, που κυμαίνεται ως εξής

α) 100 ευρώ για δίκυκλα έως 250 cc,

β) 150 ευρώ για δίκυκλα από 251 cc και άνω,

γ) 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 cc,

δ) 250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 cc και άνω.

Τέλος, εάν ο ιδιοκτήτης παραλείψει τη σύναψη ασφάλισης με πληρωμή του παραβόλου, η Δ.ΗΛΕ.Δ. θα αποστέλλει τα στοιχεία του οχήματος στην Αστυνομική Αρχή του τόπου διαμονής του και θα ακολουθούνται από το Νόμο οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.

Δεν μπορείς να ασφαλιστείς ξανά, εάν πρώτα δεν πληρώσεις το παράβολο! Σύμφωνα με το Νόμο πρέπει πρώτα να πληρωθεί το παράβολο και έπειτα να γίνει η οποιαδήποτε ασφάλιση του οχήματος. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις ενημερώνονται ηλεκτρονικά από τη Δ.ΗΛΕ.Δ. εάν έχει πληρωθεί ή όχι το παράβολο, επομένως η σύναψη ασφάλισης καθίσταται αδύνατη!
Οι κυρώσεις είναι αυστηρότατες και πολλές για την κυκλοφορία ανασφάλιστου οχήματος! Στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 4 του Ν. 489/76 προβλέπεται ότι η κυκλοφορία ανασφάλιστου οχήματος επισύρει την επιβολή των παρακάτω διοικητικών κυρώσεων με πράξη της Αστυνομικής Αρχής:

α) αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για έξι (6) μήνες,

β) αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας των πινακίδων του οχήματος για έξι (6) μήνες και επί εμπλοκής του οχήματος σε ατύχημα για δύο (2) χρόνια,

γ) χρηματικό πρόστιμο στον κύριο του οχήματος και στον οδηγό αυτούίσο με χίλια (1.000) ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, πεντακόσια (500) ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και διακόσια πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα,

δ) ο κύριος ή κάτοχος του αυτοκινήτου που το θέτει σε κυκλοφορία ή ανέχεται να το κυκλοφορεί άλλος χωρίς να είναι τούτο ασφαλισμένο τιμωρείται με πρόστιμο μέχρι του ποσού των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και ο οδηγός που θέτει σε κυκλοφορία αυτοκίνητο που δεν είναι ασφαλισμένο.

Διαβάστε ακόμα: Ασφάλεια οχήματος

 

 

Δημήτρης Φουρτούνας

Ασφαλιστικός & Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος

Μοιραστείτε το!